NVM bericht: 'Interesse voor een 'nieuwe' woning groot' - NVM Open Huizen Dag goed bezocht - Wildemans Makelaars

3 oktober 2017 Geen reacties

NVM bericht: ‘Interesse voor een ‘nieuwe’ woning groot’ – NVM Open Huizen Dag goed bezocht


Geplaatst door Otto Wildemans in Nieuws

De halfjaarlijkse NVM Open Huizen Dag van 30 september jl was weer goed bezocht. Het aantal bezoeken aan een kleine 18.000 deelnemende woningen kwam dit keer uit op ruim 85.000, blijkt uit een bliksemonderzoek van de NVM. Vooral buiten de Randstad waren de meeste huizen te bezichtigen en bleek de interesse om vrijblijvend woningen te bezichtigen groot.

De NVM Open Huizen Dag, die elk halfjaar plaatsvindt, trok opnieuw veel belangstellenden. “De deelname en de vele bezichtigingen laten zien dat de interesse in een ‘nieuwe’ eigen woning erg hoog is”, zegt NVM-woordvoerder Roeland Kimman. Hij merkt dat de interesse voor de NVM Open Huizen Dag vooral populair blijft in de regio’s buiten de Randstad.

Minder aanbod, sneller verkocht

Door de aantrekkende economie, de aanhoudende lage rente en het hoge consumentenvertrouwen worden woningen sneller verkocht en is er opnieuw minder aanbod. Kimman: “Tijdens deze editie stonden er bij NVM-makelaars een kleine 70.000 woningen in de verkoop. Dat betekent dat ruim een ¼ van de te koop staande woningen van de NVM meedeed in deze najaarseditie van de NVM Open Huizen Dag.

Op deze dag hebben vanuit ons kantoor de eigenaren van 3 woningen hun deuren opengezet. Deze verkopers waren allen enthousiast over het aantal bezoekers en de manier waarop wij de Open Huizen Dag hebben voorbereid. De door ons gegeven adviezen hebben zij als erg nuttig ervaren.

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Klik voor de beschikbare HTML tags en attributen
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

acht + vijftien =

©2016 - Wildemans Makelaars l Powered by Van IJzendoorn Marketing Advies